Contenu | Rechercher | Menus

Annonce

Si vous avez des soucis pour rester connecté, déconnectez-vous puis reconnectez-vous depuis ce lien en cochant la case
Me connecter automatiquement lors de mes prochaines visites.

À propos de l'équipe du forum.

#1 Le 05/02/2008, à 00:30

sam7

[Résolu] Installation de VirtualBox "OSE" ou "officielle"

Bonjour,
je souhaite installer VirtualBox, mais j'hésite entre ces 2 variantes :
- quelles sont les différences ?
- que conseillez-vous ?
D'avance, merci.

Dernière modification par sam7 (Le 20/02/2008, à 22:09)

#2 Le 05/02/2008, à 01:29

sakul

Re : [Résolu] Installation de VirtualBox "OSE" ou "officielle"

la ose est la version open source et l'autre non.

commandes de bases ||  Debian testing 64bit - xfce / Intel-Core-2 Quad @ 2.33GHz / 9600 GT

#3 Le 05/02/2008, à 23:23

sam7

ce qui signifie quoi, en pratique ?

#4 Le 05/02/2008, à 23:27

sakul

en pratique pas grand chose ce sont presque les même sauf que la ose n'est pas propriétaire..

commandes de bases ||  Debian testing 64bit - xfce / Intel-Core-2 Quad @ 2.33GHz / 9600 GT

#5 Le 06/02/2008, à 00:22

sam7

Merci, j'opte pour la OSE

#6 Le 06/01/2009, à 18:22

Old7

Le message d'origine est un peu ancien, mais la réponse n'est pas satisfaisante du tout.

Voici la réponse qui se trouve sur le site de VirtualBox :

La version OSE (Open Source Edition) ne possède pas les fonctions suivantes :

The following list shows the enterprise features that are only present in the closed-source edition. Note that this list may change over time as some of these features will eventually be made available with the open-source version as well.

* Remote Display Protocol (RDP) Server

This component implements a complete RDP server on top of the virtual hardware and allows users to connect to a virtual machine remotely using any RDP compatible client.

* USB support

VirtualBox implements a virtual USB controller and supports passing through USB 1.1 and USB 2.0 devices to virtual machines.

* USB over RDP

This is a combination of the RDP server and USB support allowing users to make USB devices available to virtual machines running remotely.

* iSCSI initiator

VirtualBox contains a builtin iSCSI initiator making it possible to use iSCSI targets as virtual disks without the guest requiring support for iSCSI.

* Serial ATA controller

Like a real SATA controller, VirtualBox’s virtual SATA controller operates faster and also consumes less CPU resources than the virtual IDE controller. Also, this allows you to connect more than three virtual hard disks to the machine.

* Gigabit Ethernet Controller

Emulating an Intel PRO/1000 MT, VirtualBox’s Gigabit ethernet controller provides wider out of the box support for more guests.

* Web Services

If you want to build a solution on top of VirtualBox, you probably want to interface to our Web Services. Providing rich SOAP APIs to the main interfaces in VirtualBox, the web services are a must for solution builders.

Bref quelques points qui font une grande différence ...  A chacun de voir selon son utilisation.

Cordialment.

#7 Le 06/01/2009, à 22:17

sam7

merci,
je m'en suis rendu compte à l'usage...
depuis, j'ai installé la version SUN...