Pages : 1
#1 Le 15/09/2008, à 11:19
- beginner's love
lost password/data retrieval
I have a Vaio laptop and decided to put a password which I forgot, and I do not have a password CD-Rom. I can reinstall the Windows Vista OS but I would in that case destroy the personal data (pictures mainly) inside the computer. I tried therefore to start the laptop with ubuntu CD and succeeded but to my surprise it seems that ubuntu cannot see the hard disk because I do not see any of my data when I go to Ubuntu file manager. Do you have an idea of what I could do?
Best regards,
Richard
#2 Le 15/09/2008, à 11:26
- slasher_fun
Re : lost password/data retrieval
beginner's love tu es sur le forum francophone d'Ubuntu, merci d'utiliser la langue française
beginner's love, you're on the french wrinting Ubuntu forum, please write in french If you prefer english, please use ubuntuforums.org
Traduction pour les non anglophones :
J'ai un portable Vaio et ai décidé d'y mettre un mot de passe que j'ai oublié, et je n'ai pas de CDRom de récupération du mot de passe. Je peux réinstaller Windows Vista mais cela pourrait détruire mes documents personnels. J'ai donc essayé de démarrer le PC avec un CD Ubuntu et cela a fonctionné, mais il semble qu'Ubuntu ne peut pas voir le disque dur car je ne vois aucune de mes données lorsque j'ouvre le gestionnaire de fichiers Ubuntu. Avez-vous une idée de ce que je pourrais faire ?
Cordialement,
Richard.
#3 Le 15/09/2008, à 12:04
- beginner's love
Re : lost password/data retrieval
Merci pour la traduction.
Pages : 1